نحوه مراقبت از بیمار کرونایی در خانه
نوشته شده توسط : روح الله باقری

دوره نهفته بیمار کرونایی ۵ روز است

به گفته سی ان ان: حقیق جدید نشان می دهد دوره نهفتگی ابتلا به ویروس کرونا ۵ روزه است. به عبارت دیگر نشانه های ابتلای فرد ۵ روز پس از قرار گرفتن او در معرض ویروس ظهور می کند.

یافته های تحقیق جدید درباره دوره نهفتگی این بیماری با تخمین های پیشین مقامات بهداشت عمومی آمریکا همخوانی دارد و همچنین یافته های این تحقیق نشان می دهد ۱۴ روز قرنطینه برای شناسایی افرادی که به کرونا ویروس مبتلا شده اند، کافی است.

با مقایسه زمان سفر به ووهان و ظهور نشانه های بیماری، محققان توانستند مدت زمان نهفتگی را تخمین بزنند که حدود ۵ روز است و به ندرت به بیش از ۱۲ روز می رسد.

بیشتر بخوانید : 

نکات بهداشتی در قرنطینه خانگی مبتلایان کرونا

اگر بیمار قرار است در خانه استراحت کند، برای پیشگیری از بیمار شدن دیگر اعضاء خانواده، به‌ ویژه افراد سالمند، باید برای بیمار اتاقی مجزا در نظر بگیرید. همچنین در صورت امکان از سرویس بهداشتی جدا استفاده کند.

وقتی برای مراقبت از بیمار، به او نزدیک می‌شوید، حتما ماسک به صورت بزنید. در غیر اینصورت فاصله ۲ متری با او را حفظ کنید. فرآیند درمان بیمار را با رعایت توصیه‌های پزشک شروع کنید.

تمام وسایل مورد استفاده بیمار باید از باقی وسایل خانه جدا شود و حتما باید ظروف مورد استفاده برای صرف غذا و نوشیدنی بیمار باید جدا شده و پس از استفاده، با آب و مواد شوینده با دقت شسته شوند. مطالب پزشکی

شما و باقی اعضاء خانواده مسلما در خطر ابتلای بیشتری هستید، بنابراین لازم است که مرتب دست‌ها و صورت‌تان را بشویید. از مواد ضدعفونی‌کننده حاوی حداقل ۶۰درصد الکل استفاده کنید. مراقب باشید هرگز به چشم‌ها، بینی و دهان‌تان دست نزنید. تمام سطوح خانه را دایما تمیز و ضدعفونی کنید.

در ضمن وضعیت سلامتی خود و اعضاء دیگر خانواده را مرتب بررسی کنید و در صورت بروز علایم بیماری با پزشک تماس بگیرید.

 

مترجم‌: نادیا زکالوند/ منبع: مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا




:: موضوعات مرتبط: مطالب پزشکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 680
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: