'محصول سرقت': یونان از انگلستان خواست تا مرمرهای پارتنون را برگرداند
نوشته شده توسط : روح الله باقری



روز شنبه ، هنگامی که بنای چهار طبقه یازدهمین سالگرد خود را جشن گرفت ، آتن مجدداً ردیف فرهنگی را باز خواند و آن را موزه بریتانیا حفظ آثار باستانی غیرقانونی و "برخلاف هر اصل اخلاقی" خواند.

وزیر فرهنگ این کشور گفت: "از سپتامبر 2003 هنگامی که کار ساخت و ساز در موزه آکروپولیس آغاز شد ، یونان به طور منظم خواستار بازگشت مجسمه ها به معرض نمایش در موزه انگلیس شد زیرا آنها محصول سرقت هستند."

"دولت فعلی یونان - مانند هر دولت یونان - نمی خواهد جلوی ادعای مجسمه های مسروقه را که موزه انگلیس بر خلاف هر اصل اخلاقی برداشته است ، متوقف کند."

وی گفت ، سالهاست که این موزه استدلال می کرد که آتن به هیچ وجه به اندازه کافی شایسته نیست که شاهکارهای فیدیاس را به نمایش بگذارد و اصرار داشت که مواضع آن "در تضاد کامل" با دیدگاه عموم بریتانیا است. در نظرسنجی های مکرر ، بریتانیایی ها از بازگشت مجسمه های کارواش ابراز حمایت کرده اند ، که به طور جنجالی از Parthenon در 1802 به دستور لرد الگین ، سفیر لندن در Sublime Porte حذف شد.

"این ناراحت است که یکی از بزرگترین و مهمترین موزه های جهان هنوز هم با دیدگاه های قدیمی و استعماری اداره می شود."

دولت راست گرای یونان متعهد شده است تا فعالیت خود را برای به دست آوردن آثار هنری که زینت بخش حاشیه نمایشگاه Periclean پیش از جشن استقلال دوسالانه این کشور در سال آینده باشد ، قدم بگذارد.
به ایمیل Art Weekly وارد شوید
بیشتر بخوانید

در طی چند هفته از انتخاب خود ، کیوریاکوس میتسوتاکیس ، نخست وزیر یونان ، به Observer آتن گفت که آتن آماده است تا گنج هایی را که هرگز به خارج سفر نکرده اند در لندن به نمایش گذاشته شود تا در عوض مجالس مرمرها با "یک بنای میراث فرهنگی جهانی" مجدداً به نمایش گذاشته شود.

مقامات رسمی و مرفه دولت ، اتحادیه اروپا را تحت فشار قرار نداده است تا اتحادیه اروپا برای بازگشت آثار باستانی به عنوان بخشی از یک معامله مهم Brexit بازگرداند.

هارتویگ فیشر ، مدیر موزه انگلیس ، ردیف را با تجاوز مجدد تزریق کرد و حذف آنها از یونان را "یک عمل خلاق" توصیف کرد. نیمی از گریس 160 متری در لندن است که 50 متر آن در آتن و سایر قطعات در مجموع هشت موزه دیگر در سراسر اروپا به نمایش گذاشته شده است

سال گذشته بیش از 14.5 میلیون نفر از موزه جدید آکروپولیس از محبوب ترین موسسات فرهنگی در سطح جهان بازدید کردند.

برای کسانی که می خواهند مجسمه ها در آتن برگردند ، گالری طبقه بالا موزه آکروپولیس پارتنون ، پادزهر مناسب برای گالری تاریک دووین در موزه انگلیس است.

حدود 2500 سال پس از ساخت آن ، آکروپولیس به عنوان بزرگترین پیروزی پیرکس ، شهادت ، به گفته تحسین کنندگان ، نقش او در دستاوردهای دوره طلایی تلقی می شود.

بوریس جانسون به عنوان یک كلاسیكالیست با عشق و علاقه مكرر به یونان باستان ، غالباً ادای احترام به تسلط دولتمردان سرباز "توسط بسیاری ، نه معدود" ، ادای احترام پریكس - خریداری شده از فروشگاه هدایای موزه بریتانیا - را بر وی قرار داده است. میز به محض اینکه به خیابان داونینگ خیابان رفت.

اما نخست وزیر انگلیس همچنان حامی سرسخت مجسمه های باقیمانده در لندن است و ادعا می کند "توسط الگین" کاملاً صحیح نجات یافته است ".

در این ماه ، سلف او ، تونی بلر ، در مصاحبه ای با روزنامه یونانی Kathimerini تصدیق کرد که این مجسمه ها در جعبه ای قرار داشته اند که دارای علائم "خیلی داغ برای کنترل" بود.
با کسانی که در قدرت ما را ناکام می کنند ...

... در این لحظه تاریخی ، ما خواستار بهتر هستیم. از همه گیر شدن وحشیانه و وحشیگری پلیس تا حاشیه نشینی جوامع اقلیت در سراسر جهان ، رهبری شکسته شده است. فقدان حساسیت نسبت به زندگی واقعی مردم ، رهبران با سلامت عمومی ، ایمنی ، انسجام جامعه و آینده نسل های جوان قمار می کنند. اختلاف نظر و فقیر در مدیریت بحران ، بعضاً به نظر می رسد بیشتر علاقه مند به خدمت به خود در مورد افرادی باشند که برای خدمت انتخاب شدند. ما باید آنها را مجبور کنیم بازی خود را بالا ببرند.

این چیزی است که نگهبان برای اینجا در نظر گرفته است. ما به عنوان یک سازمان خبری آزاد و مستقل ، بدون ترس ، بی کفایتی و بی تفاوتی افراد قدرت را مورد بررسی و بازجویی قرار می دهیم. روزنامه نگاری ما عاری از تعصبات سیاسی و تجاری است - این ما را متفاوت می کند. ما می توانیم به مستضعفان و غفلت ها صدایی دهیم و با کسانی که خواستار آینده ای عادلانه تر هستند ، در همبستگی بایستیم. با کمک شما ما می توانیم پیشرفت کنیم.
آیا پایان دنیا در ۲۱ ژوئن ۲۰۲۰ صحت دارد؟
34 مقاله را در شش ماه گذشته مطالعه کرده اید. و شما تنها نیستید؛ روزانه میلیون ها نفر برای اخبار با کیفیت به Guardian می روند. ما اعتقاد داریم که همه سزاوار دسترسی به اطلاعاتی هستند که مورد بررسی قرار می گیرند و آنالیزهایی که دارای قدرت و صداقت باشند. به همین دلیل ، بر خلاف بسیاری دیگر ، ما یک انتخاب را انتخاب کردیم: گزارش دهی نگهبان را برای همه باز نگه داریم ، صرف نظر از اینکه در کجا زندگی می کنند یا آنچه را که توانایی پرداخت آن را دارند.

ما مصمم هستیم كه روزنامه نگاری را ارائه دهیم كه به هر یك از ما كمك كند جهان را بهتر بشناسد و اقداماتی انجام دهد كه چالش ، اتحاد و الهام بخش تغییر - در مواقع بحران و فراتر از آن. کار ما بدون خوانندگان ما ، که اکنون از 180 کشور جهان حمایت می کنند ، امکان پذیر نیست.

اما سازمان های خبری با یک تهدید وجودی روبرو هستند. با کاهش درآمد تبلیغات ، گاردین خطر از دست دادن منبع اصلی بودجه خود را دارد. بیش از گذشته ، ما برای کمک به پر کردن شکاف ، ما به حمایت مالی خوانندگان متکی هستیم. حمایت شما ما را مستقل ، باز نگه می دارد و به این معنی است که می توانیم گزارش با کیفیت خود را حفظ کنیم - تحقیق ، تفکیک و بازجویی.

هر سهم خواننده ، هر چند بزرگ یا کوچک باشد ، برای آینده ما بسیار ارزشمند است. از Guardian به عنوان حداقل 1 یورو پشتیبانی کنید - و فقط یک دقیقه طول می کشد. متشکرم.




:: موضوعات مرتبط: خبرهای جدید , ,
:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: