گرسنگی مبتنی بر همه گیری باعث نابرابر شدن جهان می شود
نوشته شده توسط : روح الله باقری



بدتر شدن نابرابری ، به دلیل اینکه مردم و ملتهای فقیرتر سالها دستاوردهای خود را در نبرد با گرسنگی و فقر از دست می دهند ، به احتمال زیاد یکی از میراث ماندگار همه گیری است. داده های جدید منتشر شده توسط سازمان ملل متحد در روز دوشنبه نشان دهنده تأثیر نابرابر است که با دسترسی به یک نیاز اساسی انسان اندازه گیری می شود: غذا.

بر اساس اعلام سازمان ملل ، گرسنگی جهانی در سال 2020 توسط حدود 118 میلیون نفر در سراسر جهان افزایش یافت. سازمان غذا و كشاورزي ، با افزايش 768 ميليون نفري - اين رقم حداقل تا سال 2006 بوده است. تعداد افرادي كه با ناامني غذايي زندگي مي كنند - يا افرادي كه مجبور به سازش در مورد كيفيت و كمي مواد غذايي هستند - با 318 ميليون نفر افزايش يافته و به 2.38 ميليارد نفر رسيده است. .

در آمریکای شمالی و اروپا ، اشتغال رسمی ، شبکه های امنیت اجتماعی و دسترسی گسترده به کار از راه دور این ضربه را جبران کرد. در آن مناطق جهان ، درصد افرادی که با عدم امنیت غذایی زندگی می کنند از 7.7 درصد به 8.8 درصد رسیده است. اما کشورهای در حال توسعه ، که میلیاردها کارگر غیررسمی در آن زندگی می کنند و در کمک های دولت خلاs دارند ، وضعیت بسیار بدتری داشتند.

تغذیه مناسب برای داشتن پوست زیبا؛ از گیاهان تا گوشت و ماهی

آسیا و آفریقا محل زندگی اکثر مردم جهان است که از نظر غذایی ناامن هستند. اما منطقه با بیشترین آسیب ویروس کرونا - آمریکای لاتین و کارائیب - بیشترین رشد یک ساله ناامنی غذایی را تجربه کرد: جهش 9 درصدی ، به 40.9 درصد. پیش بینی می شود که در اینجا و سایر نقاط جهان در حال توسعه ، کمبود واکسن به صورت مزمن ، زیرا امواج تازه ویروسی که تعداد کارگران را افزایش می دهد ، باعث بدتر شدن دسترسی به غذا در سال جاری می شود.

Máximo Torero Cullen ، اقتصاددان ارشد سازمان ملل گفت: "جهان پیشرفته از مزیت رسمی بودن برخوردار بود ، جایی که اگر شما قفل کنید ، مردم به بیمه یا کمک های اجتماعی دسترسی دارند." آژانس غذا "این اتفاق در بسیاری از کشورهای در حال توسعه رخ نداد. شما دیدید که یک طبقه متوسط ​​به سمت فقر و فقرا به سمت غذای شدید در امنیت حرکت می کنند. "




:: موضوعات مرتبط: خبرهای جدید , ,
:: بازدید از این مطلب : 393
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: