نوشته شده توسط : روح الله باقری



با تسلط ورزشکارانی مانند سیمون بیلز و کوهی اوچیمورا ، این ورزش به یکی از محبوب ترین بازی های المپیک تبدیل شده است. همیشه شامل میله های ناهموار یا پرتو تعادل نبوده است - تکرارهای اولیه شامل شاهکارهایی مانند بالا رفتن از طناب و چوب های چرخش است. اما ژیمناستیک در طول تکامل خود از سنت یونان باستان به ورزش مدرن المپیک ، همیشه با ایده های غرور و هویت ملی همراه بوده است.
خاستگاه ژیمناستیک
مردی که ماسک صورت خود را پشت سر نمادهای المپیک پنج حلقه در هم پیچیده نزدیک استادیوم ملی توکیو می گذراند. © جیمز ماتسوموتو / تصاویر SOPA / LightRocket از طریق گتی ایماژ مردی که ماسک صورت خود را پشت سر نمادهای المپیک پنج حلقه در هم تنیده در نزدیکی استادیوم ملی توکیو قدم می زند.

این ورزش از یونان باستان آغاز شده است ، جایی که مردان جوان تحت آموزش های جسمی و روحی شدید برای جنگ قرار می گیرند. این کلمه از کلمه یونانی gymnos یا "برهنه" نشات گرفته است - مناسب ، از آنجا که جوانان در لباس برهنه تمرین می کنند ، تمرینات کف را انجام می دهند ، وزنه می کشند و با یکدیگر مسابقه می دهند.

از نظر یونانیان ، ورزش و یادگیری همزمان بود. طبق گفته مورخ ورزش ، R. Scott Kretchmar ، سالن های ورزشی که جوانان یونانی در آن آموزش می دیدند به عنوان "مراکز بورس تحصیلی و کشف" - مراکز جامعه ای که جوانان در آنها در زمینه هنرهای جسمی و فکری آموزش می بینند ، فعالیت داشتند. قرن چهارم-پ.م. ارسطو ، فیلسوف یونانی نوشت: "تربیت بدن باید قبل از ذهن باشد".

اما ژیمناستیک ، همانطور که امروزه آن را می شناسیم ، از کانون دیگری از روشنفکری و بحث های شدید ناشی می شود: اروپا در قرن 18 و 19. در آنجا ، مانند یونان باستان ، آمادگی جسمانی جز an لاینفک شهروندی و میهن پرستی قلمداد می شد. جوامع ژیمناستیک محبوب عصر هر سه را با هم ترکیب کردند.
فردریش لودویگ جان در حال عکس گرفتن برای دوربین © Lithograph از طریق کتابخانه ملی اتریش / اینترفوتو / Alamy Friedrich Ludwig Jahn
بیوگرافی حمیدرضا صدر کارشناس فوتبال و همسرش و دخترش +عکس و درگذشت
فردریش لودویگ جاهن ، سرباز سابق پروسی - که بعداً به عنوان "پدر ژیمناستیک" شناخته می شود - مفاهیم غرور و آموزش ملی دوران روشنگری را به یاد داشت. پس از حمله پروس توسط فرانسه ، ژان شکست آلمانها را تحقیر ملی دانست. وی برای اعتلای هموطنان و اتحاد جوانانش به آمادگی جسمانی روی آورد. جاه یک سیستم ژیمناستیک به نام Turnen ایجاد کرد و تجهیزات جدیدی را برای مردمک خود اختراع کرد ، از جمله میله های موازی و بلند ، پرتو تعادل و اسب.
ملی گرایی چگونه به ظهور ژیمناستیک دامن زد

در اوایل دهه 1800 ، پیروان جاهن ، معروف به ترنرز ، در حرکاتی شبیه ژیمناستیک مدرن در شهرهای سراسر آلمان پیوند خوردند. آنها مهارت خود را بر روی تیرهای تعادل و اسب های پومل آزمایش کردند ، از نردبان ها بالا رفتند ، از حلقه ها آویزان شدند ، و پرش در طول و فعالیت های دیگر همراه با نمایشگاه های دسته جمعی را انجام دادند.
گروهی از افرادی که برای عکس عکس می گیرند: زنان از Hannoversche Musterturnschule در هانوفر در چهاردهمین جشنواره ورزشی Deutsches Turnfest در کلن ، 1928 ژیمناستیک انجام می دهند. © عکس توسط Robert Sennecke ، Berliner Illustrirte Zeitung از طریق گتی ایماژ ژیمناستیک در چهاردهمین جشنواره ورزشی Deutsches Turnfest در کلن ، 1928.

در جشنواره های ترنر ، آنها تبادل نظر کردند ، در ژیمناستیک رقابت کردند و در مورد سیاست بحث کردند. و طی سالها ، آنها ایده های خود را در مورد فلسفه ، آموزش و تناسب اندام به ایالات متحده آوردند ، جایی که باشگاه های ژیمناستیک آنها به مراکز مهم جامعه تبدیل شدند.

ترنر همچنین به یک نیروی سیاسی آمریکایی تبدیل شد. بسیاری از آنها به دلیل مخالفت با سلطنت های آلمان و میل به آزادی ، کشور خود را ترک کرده بودند. در نتیجه ، برخی از ترنرها لغو شدیدی و حامی ابراهیم لینکلن شدند. رئیس جمهور در اولین مراسم تحلیف خود توسط دو شرکت ترنر محافظت شد و ترنرها حتی هنگهای خود را در ارتش اتحادیه تشکیل دادند.

در همین حال ، فرقه دیگری از اروپا که آمادگی جسمانی را می پرستید ، در اواسط قرن نوزدهم در پراگ ظهور کرد. مانند ترنرها ، جنبش سوكول متشكل از ملی گرایانی بود كه تصور می كردند كالیستنیك های هماهنگ و توده ای می توانند مردم چك را گرد هم بیاورد. Sokols با تمریناتی که شامل میله های موازی و افقی و روال کف بود ، به محبوب ترین سازمان در چکسلواکی تبدیل شد.




:: موضوعات مرتبط: اخبار ورزشی , ,
:: بازدید از این مطلب : 529
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: