با پیشروی طالبان ، چین زمینه را برای پذیرش یک واقعیت ناخوشایند آماده می کند
نوشته شده توسط : روح الله باقری


شخصی که کت و شلوار می پوشد: وانگ یی ، وزیر امور خارجه چین و وزیر خارجه چین با ملا عبدالغنی برادر ، رئیس سیاسی طالبان افغانستان در تیانجین دیدار می کند. رئیس سیاسی طالبان افغانستان در تیانجین

از آن زمان ، ماشین های تبلیغاتی چین بی سر و صدا آماده سازی مردم خود را برای پذیرفتن سناریوی محتمل به احتمال زیاد مبنی بر اینکه پکن مجبور است طالبان ، جنبش تندرو اسلامگرا که به سرعت در حال بدست آوردن قلمرو در افغانستان است ، به عنوان یک رژیم قانونی به رسمیت بشناسد ، آغاز کرده است.

یک مفسر تأثیرگذار در شبکه های اجتماعی که با تفکر سیاست خارجی چین آشنا است ، روز پنجشنبه نوشت: "حتی اگر آنها نتوانند کل کشور را کنترل کنند ، باز هم می توانند نیروی قابل توجهی باشند." این مفسر ، که با نام مستعار Niutanqin یا "گاو بازیگر زیر و رو" شناخته می شود ، این اظهارات را در کانال وی چت خود بیان کرد.

روز جمعه ، روزنامه گلوبال تایمز ، یکی از روزنامه های مهم حامی دولت ، مصاحبه ای با رهبر یک حزب مخالف افغان منتشر کرد که گفته بود "دولت انتقالی باید طالبان را شامل شود".

حرکت طالبان با خروج نیروهای آمریکایی برای چین ناخوشایند است ، زیرا افراط گرایی مذهبی را عامل بی ثبات کننده در منطقه سین کیانگ غربی خود می داند و مدت ها نگران است که از خاک تحت کنترل طالبان برای پناه دادن به نیروهای جدایی طلب استفاده شود.

ادعای راننده ماشین سنگین در مورد مصرف مواد مخدر شیشه درمان کرونا

اما چین همچنین سیاست عدم مداخله در امور داخلی سایر کشورها را دنبال می کند.

همچنین امنیت این شهر به شدت افزایش یافته ، مرزهای آن سخت شده و کارشناسان و گروه های حقوق بشری سازمان ملل متحد حداقل یک میلیون قوم اویغور و دیگر مسلمانان را در بازداشتگاه هایی که چین آنها را به عنوان امکانات آموزش حرفه ای برای کمک به از بین بردن افراط گرایی و جدایی طلبی اسلام توصیف می کند ، قرار داده اند.




:: موضوعات مرتبط: خبرهای جدید , ,
:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: