پس از خروج از افغانستان ، ایالات متحده به دنبال پایگاه ناتو و پیمان های اطلاعاتی است
نوشته شده توسط : روح الله باقری



ژنرال ارتش مارک میلی ، رئیس ستاد مشترک ارتش ، گفت که نشست روسای دفاعی ناتو تا حدی در آینده ای که همه نیروهای ائتلاف از افغانستان خارج شده اند و طالبان کنترل را در دست دارند ، تا حدی متمرکز خواهد شد.

میلی ، وزیر دفاع آمریکا لوید آستین و مقامات اطلاعاتی آمریکا هشدار داده اند که القاعده یا گروه دولت اسلامی می توانند در افغانستان تجدید حیات کرده و تهدیدی برای ایالات متحده در یک سال تا دو سال باشند.

ارتش ایالات متحده گفته است که می تواند نظارت ضدتروریسم را انجام دهد و در صورت لزوم ، حملات را از افق افق به افغانستان انجام دهد - یعنی از دارایی های مستقر در کشورهای دیگر. اما آنها به صراحت اعلام کرده اند که پروازهای نظارتی از پایگاه های خلیج فارس طولانی بوده و زمان محدودی را در هوا بر فراز افغانستان فراهم می کند. بنابراین آنها در مورد جستجوی توافق های اساسی ، حقوق پروازهای اضافی و افزایش اشتراک اطلاعات با کشورهای نزدیک به افغانستان ، از جمله برخی از همسایگان ، صحبت کرده اند.
جنگجویان طالبان در بازاری در شهر قدیم کابل ، افغانستان ، سه شنبه ، 14 سپتامبر 2021 گشت می زنند. بیم آن می رود که افغانستان پس از هرج و مرج ماه گذشته ، که منجر به برکناری دولت در رعد و برق شد ، بیشتر به سمت قحطی و سقوط اقتصادی سوق پیدا کند. با خروج نیروهای آمریکایی و ناتو از جنگ 20 ساله ، همه چیز را درنوردید. (AP AP/Bernat Armangue) © ارائه شده توسط آسوشیتدپرس جنگجویان طالبان در یک بازار در شهر قدیمی کابل ، افغانستان ، سه شنبه ، 14 سپتامبر 2021 گشت می زنند. بیم آن می رود که افغانستان پس از هرج و مرج گذشته ، بیشتر به سمت قحطی و سقوط اقتصادی سوق پیدا کند. ماه ، که طالبان با خروج نیروهای ایالات متحده و ناتو از جنگ 20 ساله ، دولت را به طرز چشمگیری از بین برد. (AP

بازیگر نقش عقیل در سریال افرا کیست بیوگرافی برادر پیمان و وحید +عکس

با این حال ، در ماه های اخیر ، مقامات آمریکایی از پیشرفت کمی در مذاکرات در مورد توافق های اساسی خبر داده اند.

میلی گفت که او با همتایان نظامی خود "برای دیدن احتمالات و سپس بازگرداندن آنها" به مقامات دفاعی و دیپلماتیک ایالات متحده برای گفتگوهای بیشتر صحبت خواهد کرد. به گفته وی ، مقامات خواهند دید که چه چیزی می توانند به واقعیت تبدیل شوند.

میلی در گفتگو با خبرنگاران که با وی به یونان سفر می کردند ، گفت: "ما در مورد قابلیت های افق صحبت خواهیم کرد و هرجا که متحدان فکر کنند که می توانند مشارکت داشته باشند ، ما مطمئناً در این زمینه آماده ایم." "فرصت هایی وجود دارد که در آن اعضای اتحاد می توانند همکاری نزدیک با ما را در مورد این قابلیت های افق انتخاب کنند."




:: موضوعات مرتبط: خبرهای جدید , ,
:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: