گروه سیاه پوستان کنگره کلید رای گیری زیرساخت بود
نوشته شده توسط : روح الله باقری

واشنگتن - حتی پس از تظاهراتی که دموکرات‌ها در انتخابات سه‌شنبه سه‌شنبه انجام دادند، یک روز رویارویی دیگر بر سر برنامه جاه‌طلبانه داخلی پرزیدنت بایدن، جمعه پر از خوش‌بینی آغاز شد. اما در بعد از ظهر، زمانی که رهبران گروه سیاهپوست کنگره وارد دفتر نانسی پلوسی رئیس مجلس شدند، قانون‌گذاران دوباره گیر کردند.

قانونگذاران سیاهپوست به دنبال پر کردن شکاف بین گروه قاطع مخالفان میانه‌روی دموکرات و گروه بسیار بزرگ‌تری از لیبرال‌ها که خواستار تصویب طرح زیرساختی 1 تریلیون دلاری رئیس‌جمهور تنها همزمان با لایحه 1.85 تریلیون دلاری وی برای رفاه اجتماعی و تغییرات اقلیمی بودند، طرحی را پیشنهاد کردند که در ابتدا خیلی ترسو و پیچیده به نظر می رسید: فوراً لایحه زیرساخت را تصویب کنید، سپس یک رأی گیری رویه ای با حسن نیت در مورد لایحه بزرگتر برگزار کنید که باید قبل از رأی نهایی آن در اواسط نوامبر کافی باشد.

خانم پلوسی با این معامله موافقت کرد و سپس، جویس بیتی نماینده اوهایو، رئیس کم‌اهمیت انجمن سیاه‌پوستان را به خبرنگاران فرستاد تا منتظر خبرنگاران باشند تا به جهان اطلاع دهند. در واقع، سخنران یکی از جناح‌های دموکرات‌های سرکش خود را مهار کرده بود تا دو جناح دیگر را به دست آورد و فهمید که قانون‌گذار آمریکایی آفریقایی‌تبار ملایم ممکن است در آن مقطع از او نفوذ بیشتری داشته باشد.
بیوگرافی احمد آزاد و همسرش مستانه آزاد و فرزندان +عکس و پیج اینستاگرام
نه ساعت بعد، در ساعت 11:20 شب، دموکرات های مجلس نمایندگان، با کمک چند جمهوری خواه، بزرگترین لایحه کارهای عمومی را از زمان ایجاد سیستم بین ایالتی، رئیس جمهور دوایت دی. آیزنهاور، برای آقای بایدن ارسال کردند. آنها همچنین گام بزرگی را در جهت تصویب یک اقدام شبکه ایمنی اجتماعی متوقف کردند، که نوعی پیشرفت قانونگذاری را به وجود آورد که بسیاری در حزب می گویند برای جلوگیری از یک فاجعه انتخاباتی برای دموکرات ها در میان دوره ای سال آینده ضروری بود.

فکر می‌کنم مردم آمریکا یک چیز فوق‌العاده را روشن کرده‌اند. واقعاً منظورم این است - تمام صحبت ها در مورد انتخابات و معنای آنها چیست؟ آنها از ما می خواهند که این کار را انجام دهیم. وی افزود: «شب گذشته ثابت کردیم که می‌توانیم. در یک مورد بزرگ، ما تحویل دادیم.»

تصویب قانونی برای تزریق مبالغ هنگفت پول به جاده‌ها، پل‌ها، تونل‌ها و ترانزیت در حال فروپاشی، بازسازی فرودگاه‌ها و گسترش دسترسی پهن‌باند روستایی، شاهکاری شگفت‌انگیز بود که روز سه‌شنبه با زیان‌های حیرت‌انگیز دموکرات‌ها، از نیوجرسی و ویرجینیا تا سیاتل آغاز شد. این امر مستلزم چندین دور مذاکرات بود که توسط آقای بایدن انجام شد که مقاومت را در هم شکست.

در نهایت این اتفاق افتاد زیرا ناسازگاری جناح به جناح به آرامی به همکاری اعضا به عضو تبدیل شد - همه در خدمت کاری که باید آسان باشد، صرف هزینه برای پروژه‌هایی با جذابیت آشکار و دو حزبی در مناطق داخلی. انحرافات لازم برای تصویب لایحه ای که مجلس سنا را در ماه آگوست با خوش اقبالی دو حزبی به تصویب رساند، نشان داد که حزب چقدر جناح بندی شده است، هر یک از این جناح ها در اکثریت دموکرات ها چقدر قدرتمند هستند - و چقدر دشوار است. در طول سال آینده این اکثریت حفظ خواهد شد.

برد شرمن نماینده کهنه کار 24 ساله دموکرات از جنوب کالیفرنیا، در حالی که اواخر روز جمعه از کالیفرنیای جنوبی بیرون آمد، گفت: «به طرز باورنکردنی اداره مکانی با چنین اکثریت محدودی سخت است، اما چه ترکیبی است، هیچ همپوشانی در میان جناح ها وجود ندارد». نشست پشت درهای بسته گروه مترقی کنگره. زمانی که من برای اولین بار به اینجا رسیدم، جمهوری خواهان لیبرال و دموکرات های محافظه کار بودند. اکنون، لیبرال‌ترین جمهوری‌خواه در سمت راست محافظه‌کارترین دموکرات قرار دارد، بنابراین شما سعی می‌کنید به سمت درونی مستقیم بروید.»
تصویر




:: موضوعات مرتبط: خبرهای جدید , ,
:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: