تبریک عاشقانه شب یلدا به عشق و یار
نوشته شده توسط : روح الله باقری

فاصله زمانی بین غروب آفتاب ۳۰ آذر تا طلوع آفتاب اول دی را شب یلدا می دانند. ایرانیان در گذشته این شب را در دامنه های رشته های البرز می گذراندند تا طلوع خورشید منتظر می نشستند. 

در اولین روز دی ماه در هر سال، زمین به نقطه انقلاب زمستانی می‌رسد که در این حالت کوتاه‌ترین روز و بلندترین شب سال در نیم‌کره شمالی و بلندترین روز سال در نیم‌کره جنوبی اتفاق می‌افتد.

در بین همه مراسم و جشن های باستانی ایران، شب یلدا یکی از جذاب ترین ها به شمار می آید. دورهمی جمع شدن ها، شاهنامه خوانی و فال حافظ گرفتن، گوش سپردن به داستان های قدیمی پدربزرگ و مادربزرگ ها، شنیدن خاطره های شیرین یکدیگر، خوردن میوه های جذاب و خوراکی و شیرینی های خوشمزه، این شب را به خاطره انگیزترین و شیرین ترین شب سال تبدیل می کند. 

شب یلدا سال ۱۴۰۰ مصادف با سه‌شنبه ۳۰ آذر، ۲۱ دسامبر ۲۰۲۱ و شانزدهم جمادی الاول ۱۴۴۳ است.

 

 

تو میری و من فقط نگاهت می کنم ، تعجب نکن که چرا گریه نمی کنم ، بی تو یک عمر
فرصت برای گریستن دارم ، اما برای دیدن تو همین یک لحظه باقیست ،
تا یلدایی دیگر انتظارت را خواهم کشید

 

 

 

یلدا یعنی یادمان باشد که زندگی آنقدر کوتاه است که یک دقیقه بیشتر با هم بودن را
باید جشن گرفت
یلدایتان مبارک

 

 

 

سهم من از شب یلدا شاید
قصه ای از غصه و انار سرخی که پر از دلتنگی ست
غم هایم بلند همانند شب یلداست

 

 

 

شب یلدای من آغاز شد
نه سرخی انار نه لبخند پسته نه شیرینی هندوانه
بی تو یلدا زجر آور ترین شب دنیاست
بی من یلدایت مبارک

 

 

 

هنوزم دست من سرده هنوز آغوش من تنهاست
همه شب هام بدون تو  برای من شب یلداست
 

 

 

آری امشب شب یلدا است
شب فال
شب عشق
شب هندوانه
و شب آزادی و شب رهایی
چیزی به یادم نمی آید جز اینکه امشب شب تنهایی من است
یلدایت مبارک

 

 

 

بیا ماه من و یلدای من باش
شب بارانیه دی ماه من باش
بیا زیباترین مجنون این شب
یه عمری با من و لیلای من باش 

 

 

 

یلدا، تو را دوست دارم، به اندازه همه ستاره هایی که در چشم هایت می درخشند،

ای خواستنی ترین شب ها! طعم تو، به اندازه همه صبح های دل انگیز آفتابی بهار، شیرین است

 




:: موضوعات مرتبط: انواع پیامک , ,
:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: